onsdag den 10. oktober 2012

Flipped classroom

Så fik jeg lige luret noget på min dansklærer fra min 1.årgangs blog omkring "Flipped Classroom". Efter en tur på Google fandt jeg faktisk ret meget om det.

Kort sagt handler det om en form for undervisning der ikke er deduktiv på samme måde. Fremfor at klasselæreren bruger 90% af sin tid på at snakke, bruger hun nu kun 10%. Hun har "flipped" hele arbejdsmetoder, og lader nu sine elever arbejde langt mere selvstændigt ud fra de opgaver de skal lave. 

Hør lige hvad hun har at sige her:



Jeg ser det som en rigtig god mulighed at bruge dette koncept, netop for ikke at låse sin undervisning fast på at stå og snakke i de 90% af tiden, hvor man, som læreren i filmklippet selv siger, har en tendens til at miste en del af eleverne. 

Dog ligger der et kæmpe arbejde bag, fra lærerens side, da der skal forberedes en masse filmklip, opgaver osv. Jeg tror generelt ikke at den ældre generation af lærere har de tekniske kompetencer til at udøve denne form for undervisning, men jeg syntes helt klart at det er en god mulighed for vi yngre og nyuddannede lærer, at tænke lidt i denne bane. 

Personligt vil jeg ikke komme til at bruge dette primært, men det kunn være sjovt at prøve af på et tidspunkt :)

Se mere om Flipped Classroom her:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar