mandag den 29. oktober 2012

Lærestuderendes Landskreds: Oktoberkursus

Så har jeg været på et lille kursus i weekenden. Det varede egentlig 3 dage, men det kunne desværre ikke lade sig gøre at deltage alle dage, så jeg var der kun lørdag. Jeg var af sted med Karen, som jeg læste dansk med sidste år. Hun læser nu dansk indskoling, mens jeg læser dansk udskoling.

Vi fik lytte-bøfferne ud og sugede viden til os, ja – vi lappede det faktisk i os! Af talere overværede vi bl.a. Niels Egelund, Peter Kemp og Christine Antorini, sidstnævnte var kun med i paneldebatten.

Det bedste ved dagen var helt klart Niels Egelund, ham er jeg jo blevet lidt fan af, må jeg indrømme. Han er god taler,  i og med han får sat nogle ting på spidsen og herved skaber nærvær. Han er af den lidt gamle skole, og har ikke mistet fornuften, selvom han er professor i specialpædagogik.

Ligeledes gjorde Peter Kemp det godt nok også godt, på trods af hans monotome stil bag det ti meter lange bord på toppen af scenen, og hans umiddelbare ensformige toneleje. Men han overraskede. På trods af den monotome stil fik han sit budskab igennem, selvom 95% af det han sagde under sit foredrag, var ren og skær oplæsning, så hamrede hans sarkasme igennem med kritik af politikerne, ændringerne af læreruddannelsen og den manglende indsigt i hvad det egentlig er,  der er formålet og metoden. Han er bestemt en mand med indsigt i medborgerskab og globalisering, ingen tvivl om det!

Dog er han nok ikke lige den, der skal udtale sig for meget om hvordan folkeskolen skal køre. Han mente jo at elevplaner var spild af tid, da hans børn aldrig havde gavn af dem. Ligeledes var Ny Nordisk Skole noget pjat... Men han er underholdende at se og høre på :)

Nogle af billederne herunder er lånt af Lærestuderendes Landskreds.



Jep, vi var der! :)


Peter Kemp

Niels Egelund

Spot on flittig studerende der tager noter ;)

Karens kaffekande

Lækre forfriskninger der blev disket op med ;)

Debatpanelet


Christine Antorini














Ingen kommentarer:

Send en kommentar